Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Service og garanti

SERVICE OCH GARANTI

Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss på kundeservice@janome.no


Vad innebär 5 års full garanti?
Vi erbjuder 5 års garanti på våra maskiner. Om du köpt din maskin från en återförsäljare, registreras din garanti av återförsäljaren och du får ett garantibevis via e-post eller som utskrift. Om du köpt maskinen från oss, skickas garantibeviset till dig via e-post. Kom ihåg att spara din orderbekräftelse, eftersom den fungerar som kvitto tillsammans med garantibeviset.

Vi välkomnar dig som användare av en Janomemaskin! Vi är glada att du valde just vårt produkt, och vi vill att du ska vara nöjd med din maskin, som är utvecklad och tillverkad enligt våra höga kvalitetskrav.

Innan du använder maskinen
Vi rekommenderar att du noggrant läser igenom instruktionsboken innan du börjar använda maskinen.

Hitta svar och instruktioner
Ha alltid instruktionsboken nära till hands för att kunna använda vid behov. Din lokala återförsäljare är certifierad för att hjälpa dig. Delta gärna i lokala och nationella kurser för att lära dig mer – ju mer erfarenhet du får, desto större glädje har du av din maskin.

5 års utökad garanti*

För att få 5 års utökad garanti* måste maskinen ha köpts från en av våra registrerade återförsäljare i Skandinavien eller via vår webbshop. Du måste kunna visa upp ett daterat köpbevis med stämpel eller orderbekräftelse, och maskinen ska vara registrerad hos oss. Den utökade garantin* gäller från köpedatumet, inte registreringsdatumet.

Garantin gäller för*
Alla fel som orsakas av tillverkningsfel. Du är skyldig att omedelbart informera återförsäljaren om du upptäcker ett produktionsfel. En symaskin kräver regelbundet underhåll, som rengöring, justering och eventuell smörjning, vilket inte täcks av garantin. Förbrukningsvaror som nålar, remmar, glödlampor, spolkapslar, stygnplåt med mera täcks inte heller av garantin. Yttre skador, fallolyckor eller användarfel täcks inte av garantin. Eventuella skador som orsakas av någon annan än våra auktoriserade reparatörer täcks inte av garantin. Garantin gäller endast vid användning i hushåll.

Fel på maskinen
Trots våra ansträngningar för att säkerställa att din maskin är felfri kan teknisk hjälp ibland behövas. Du bör alltid kontakta återförsäljaren där maskinen köptes. Om du köpt din symaskin från oss, eller om du av någon anledning inte kan kontakta återförsäljaren, vänligen kontakta Scandinavian Home Products AS Norge via kontaktformuläret nedan. Vi kommer att be dig bifoga en kopia av ditt köpbevis och maskinens serienummer (placerat på baksidan av maskinen). Om ett produktionsfel uppstår under garantiperioden täcks kostnaderna av garantin. Vi ersätter dock inte kostnader för resor, förlorad inkomst eller textilier som skadats.

Garantin är ett komplement till den norska konsumentköplagen.*

Min maskin fungerar inte som den ska och jag har fortfarande garanti. Vad gör jag?
Om du köpt maskinen från en återförsäljare, vänligen kontakta dem direkt. Om du köpt maskinen från oss, använd kontaktformuläret så hjälper vi dig.

Jag har köpt en ny maskin. Hur registreras garantin?
Om du köpt maskinen från en återförsäljare, registrerar återförsäljaren garantin åt dig och du får garantibeviset via e-post eller som utskrift.

Om du köpt maskinen från oss registrerar vi garantin och skickar garantibeviset till dig via e-post.

Jag saknar instruktionsboken till min maskin. Kan ni skicka den till mig?
Använd kontaktformuläret nedan och ange maskinens serienummer. Om du köpt maskinen från oss och den inte är för gammal, skickar vi bruksanvisningen till dig som en PDF-fil.

Jag behöver reservdelar till min maskin. Har ni det?
Om du behöver reservdelar till din maskin rekommenderar vi att du kontaktar din närmaste återförsäljare.

Jag har köpt min maskin i ett annat land än Sverige, Norge eller Danmark. Gäller garantin hos er?
Vi är olika företag runt om i världen som har avtal med Janome om att sälja maskiner inom våra respektive marknader. Vi har avtal om att sälja i Sverige, Norge och Danmark. Eftersom vi är olika företag innebär det att vi har olika regler gällande service och garanti. Vi erbjuder alltid våra kunder 5 års full garanti på de produkter som vi säljer inom vårt marknadsområde. Det finns alltså ingen "standardgaranti" för alla Janomemaskiner.

Om du köper en maskin utomlands måste du vända dig till det land där du köpte maskinen om du stöter på problem som du anser att garantin ska täcka. Om du behöver service på en maskin köpt utomlands kan du kontakta oss för att se om vi kan hjälpa dig mot en avgift. Använd då kontaktformuläret nedan.

Jag vill boka service för min maskin.
Kontakta oss her: kundeservice@janome.no